Utredning eller konflikt
– när behövs vad?
27/05/2025 08:00
Välkommen på vår digitala frukostföreläsning för Arbetsgivarringen
När uppstår behovet av en utredning och när är det snarare en konflikt att hantera?
I denna föreläsning får du som chef eller HR en fördjupad förståelse för hur du kan navigera när en svår situation uppstår i en arbetsgrupp eller mellan medarbetare. Vi pratar om skillnaden mellan arbetsmiljöproblemen, kränkningar och konflikter, och hur du kan agera klokt redan från början.
Du får ökad kunskap om:
- När en utredning bör initieras och vad den innebär.
- Hur du avgör om det är en konflikt, ett arbetsmiljöproblem eller både och.
- Vad som är vanliga fallgropar i hanteringen och hur du undviker dem.
- Hur du som chef eller HR kan agera tidigt och tydligt utan att förvärra situationen.
Föreläsare: Jakob Krajevski och Petra Karlsson-Berglund, Organisationskonsulter med lång erfarenhet av utredningar och komplexa personalfrågor.