Utredning eller konflikt
– när behövs vad?

 27/05/2025 08:00

Välkommen på vår digitala frukostföreläsning för Arbetsgivarringen

När uppstår behovet av en utredning och när är det snarare en konflikt att hantera?

I denna föreläsning får du som chef eller HR en fördjupad förståelse för hur du kan navigera när en svår situation uppstår i en arbetsgrupp eller mellan medarbetare. Vi pratar om skillnaden mellan arbetsmiljöproblemen, kränkningar och konflikter, och hur du kan agera klokt redan från början.

Du får ökad kunskap om:

  • När en utredning bör initieras och vad den innebär.
  • Hur du avgör om det är en konflikt, ett arbetsmiljöproblem eller både och.
  • Vad som är vanliga fallgropar i hanteringen och hur du undviker dem.
  • Hur du som chef eller HR kan agera tidigt och tydligt utan att förvärra situationen.

Föreläsare: Jakob Krajevski och Petra Karlsson-Berglund, Organisationskonsulter med lång erfarenhet av utredningar och komplexa personalfrågor.

 

Datum: 27 maj
Tid: 08:00-08:45
Anmäl dig via formuläret.